گذری کوتاه بر موضوع مهاجرت به چین

اگر مهاجرت هدف شماست، احتمالا کشورهای بسیاری از جمله چین را به عنوان مقصد بررسی کرده اید. در این مقاله شما را با مهاجرت به چین بیشتر آشنا می کنیم.

شما می توانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

گذری کوتاه بر موضوع مهاجرت به چین

امروزه مشکلات داخلی، بسیاری از ایرانیان را به فکر مهاجرت انداخته است؛ اما به کجا؟ مهاجرت به چین در سال های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. آیا چین انتخاب هوشمندانه ای است؟ چه آینده ای در شرق آسیا در انتظار شماست؟ در این مقاله به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

 

چرا مهاجرت به چین؟:

فرهنگ و تمدنی کهن، طبیعتی روح نواز، جشن های سنتی هیجان انگیز و امنیت بالا چشم های بسیاری را به کشور چین خیره کرده است. همچنین قدرت اقتصادی، رشد علمی و فناوری، سیستم آموزشی با کیفیت، پایین بودن نرخ بیکاری و هزینه پایین زندگی و درآمد بالا، مهاجران را برای انتخاب کشور چین به عنوان مقصد مهاجرت وسوسه می کند.

 

روش های مهاجرت به چین:

بر اساس قانون، مهاجرت به چین از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری در چین و خرید ملک، ازدواج، تولد و پناهندگی امکان پذیر است. هر یک از این روش ها، شرایط ویژه ای دارد که در ادامه توضیح می دهیم.

 

مهاجرت تحصیلی به چین:

یکی از سریع ترین راه های مهاجرت به چین، تحصیل در این کشور است. مهاجرت تحصیلی به چین دارای نکات مهمی می باشد که عبارتند از:

•    تحصیل به زبان انگلیسی نیاز به آیلتس ۵.۵ دارد..

•    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، نیاز به آیلتس ۶ یا تافل با نمره ۹۰ دارد..

•    در مقطع دکترا، متقاضی باید مدرک کارشناسی ارشد، توصیه نامه و مدرک زبان انگلیسی در سطح ‌B2 داشته باشد.

•    برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی باید کمتر از ۲۵ سال، کارشناسی ارشد کمتر از ۳۵ سال و دوره دکترا کمتر از ۴۰ سال سن داشته باشید.

•    افراد با رزومه قوی شانس دریافت بورسیه را خواهند داشت.

 

مهاجرت کاری:

برای مهاجرت کاری به چین نیاز است که متقاضی، سن بالای ۱۸ سال، کارفرمای خاص چینی و سابقه کار مرتبط داشته باشد. همچنین باید گواهی عدم سابقه کیفری، سلامت جسمی و پاسپورت معتبر ارائه کند و قانون مدار و سودآور باشد.

 

سرمایه گذاری و خرید ملک:

اگر دست کم یک سال در چین، تحصیل یا کار کرده باشید، می توانید ملک خریداری کنید؛ ولی حق اجاره دادن آن را ندارید. همچنین می توانید برای سرمایه گذاری در چین از طریق ثبت شرکت، بازار اوراق قرضه و بورس و خرید سهام اقدام کنید. این کشور از سرمایه گذاران در زمینه انرژی پاک و تکنولوژی های پیشرفته استقبال می کند.

 

ازدواج و تولد: 

برای ازدواج، زنان باید دست کم ۲۰ سال و مردان ۲۲ سال داشته باشند. چند همسری ممنوع می باشد و فرد باید ثابت کند مجرد است یا گواهی طلاق یا فوت همسر سابق خود را ارائه دهد. پس از گذشت ۵ سال از ازدواج  به صورتی که فرد هر سال حداقل ۹ ماه در خاک چین حضور داشته باشد، می تواند برای کسب اقامت دائم چین اقدام کند. همچنین داشتن اقامتگاه ثابت، درآمد کافی و تسلط به زبان چینی از ملزومات است. به علاوه داشتن فرزند می تواند به روند کار سرعت ببخشد. 

 

پناهندگی:

بدترین راه مهاجرت به چین پناهندگی است. البته باید بدانید این راه برای ایرانیان غیر قانونی است. در واقع پناهندگان باید تا مشخص شدن وضعیت خود در کمپ های مخصوص زندگی کنند و در این مدت از حمایت دولتی محروم هستند. ما در بیسان کمپانی این روش را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

 

اخذ ویزای چین

 

انواع ویزای چین:

انواع ویزای چین عبارتند از:

•    ویزای M: مخصوص مهاجرانی است که هنوز در هیچ کمپانی استخدام نشده اند. 

•    ویزای Z: مخصوص کارمندان وکارگرانی است که در یک شرکت چینی استخدام شده اند.

•    ویزای R: برای مدیران برجسته و استعدادهای درخشان صادر می شود.

•    ویزای X: برای دانشجویان صادر می شود.

•    ویزای L: پس از ازدواج با شهروند چینی این ویزا را اخذ می کنید.

بیسان کمپانی بهترین شرکت مهاجرتی همراه شما در مسیر مهاجرت، اقامت، ثبت شرکت و باز کردن حساب در خارج از کشور است. ما به شما کمک می کنیم حساب شده عمل کنید و از مهاجرت به چین پشیمان نشوید. 

مقالات مرتبط

جدیدترین قوانین 2024 برای افتتاح حساب بانکی در چین ادامه مطلب
بررسی ثبت برند در چین ادامه مطلب
راهنمای جامع ویزای توریستی چین و ژاپن ادامه مطلب
گذری کوتاه بر موضوع مهاجرت به چین ادامه مطلب
تماس و مشاوره