معرفی ویزای دیجیتال نومد اسپانیا

ویزای دیجیتال نومد برای افراد دورکار، امکان زندگی در کشور اسپانیا را فراهم می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند ویزای Digital Nomad خود را به صورت 1 ساله یا پنچ ساله دریافت کنند و در صورت تمایل می‌توانید برای دریافت اقامت دائم و شهروندی نیز اقدام کنید. این اشخاص باید تمکن مالی ۲,۱۶۰ یورو در ماه داشته باشند و حداکثر ۲۰ درصد از درآمدشان را در کشور اسپانیا کسب کنند.

شما می توانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

اسپانیا از سال ۲۰۲۳، طرح جدیدی را با نام “ویزای دیجیتال نومد” به اجرا درآورده است. این نوع روادید، برای افراد دورکار، امکان زندگی در کشور اسپانیا را فراهم می‌کند. علاقه‌مندان به ادامه زندگی در این کشور می‌توانند ویزای Digital Nomad  خود را به صورت 1 ساله یا پنچ ساله دریافت کنند و در صورت تمایل می‌توانید برای دریافت اقامت دائم و شهروندی نیز اقدام کنید. در این مطلب به صورت کلی درباره ویزای دیجیتال نومد اسپانیا، اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

ویزا و اقامت دیجیتال نومد اسپانیا

قانون کارآفرینی مبتنی‌بر نورآوری با هدف توسعه استعدادهای محلی و جلب استعدادهای بین‌المللی به اسپانیا، موجب ترویج نوآوری و رشد اقتصاد در این کشور می‌شود. همچنین این قانون با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فناوری اطلاعات و ارتباطات، به بهبود ارتباطات و ارتقای سطح فناوری در کشور کمک کرد. ویزای دیجیتال نومد اسپانیا برای افرادی کاربرد دارد که دارای مشاغل دورکاری هستند و قصد دارند در اسپانیا زندگی کنند.

این اشخاص باید تمکن مالی ۲,۱۶۰ یورو در ماه داشته باشند و حداکثر ۲۰ درصد از درآمدشان را در کشور اسپانیا کسب کنند.

 

Nomed Spain digital visa

 

شرایط ویزای دیجیتال نومد اسپانیا چیست؟

اثبات درآمد

به منظور واجد شرایط بودن برای دریافت ویزا دیجیتال نومد اسپانیا باید نشان دهید که دارای درآمد کافی برای حمایت از خودتان و اعضای خانواده‌تان هستید. شما باید به صورت تقریبی، ۲,۱۶۰ یورو درآمد ماهیانه و ۲۵,۹۲۰ یورو درآمد سالیانه داشته باشید. البته، این میزان درآمد با توجه به تعداد اعضای خانواده متغیر است. متقاضیان دریافت ویزای Digital Nomad باید قبل از تشکیل پرونده، از کارفرمای خود، قرارداد کار یا گواهی درآمد درخواست دهید. در صورت خوداشتغالی نیز باید مدرکی را ارائه دهید که میزان فعالیت‌ها و تعداد قرارداد‌های کاری شما را در ۳ ماه گذشته نشان می‌دهد. همچنین، متقاضیان ویزا Digital Nomad می‌توانند از طریق ارائه صورت حساب بانکی، فیش حقوقی و اظهارنامه مالیاتی ثابت کنند که چه میزان درآمد دریافت می‌کنند.

بیمه سلامت

به منظور درخواست روادید دیجیتال نومد باید دارای بیمه باشید. اگر در کشور خود درخواست دهید، ویزای نومد با اعتبار یک سال را دریافت خواهید کرد. در صورتی که از داخل اسپانیا برای ویزا درخواست دهید، این روادید تا سه سال اعتبار دارد. بیمه درمانی‌تان نیز باید تا سه سال دارای اعتبار باشد یا به صورت سالیانه تمدید شود. بیمه‌نامه متقاضیان باید از شرکت معتبر باشد که اجازه فعالیت در این کشور را دارد. به علاوه، بیمه درمانی فرد باید کامل باشد و بیشتر هزینه‌ها را پوشش دهد.

 

Nomed Spain digital visa

 

بررسی سابقه کیفری

هنگام درخواست برای اخذ ویزا دیجیتال نومد اسپانیا، متقاضیان نباید سوابق کیفری داشته باشند. این موضوع را باید با ارائه گواهی عدم سوء پیشینه به اثبات برسانید. با توجه به نظر کنسولگری، مدرک عدم سوء پیشینه باید دارای اعتبار تا بازه زمانی مشخص باشد.

 

تکمیل فرم درخواست و پرداخت هزینه

متقاضیان ویزای دیجیتال نومد اسپانیا باید فرم‌های مربوطه را به صورت دقیق و کامل تکمیل کرده و امضاء کنند. به علاوه، بعد از تکمیل فرم، باید هزینه ای برای انجام پروسه اخذ روادید پرداخت شود. هزینه درخواست روادید نومد در داخل و خارج از کشور متفاوت است.

مراحل درخواست ویزای دیجیتال نومد اسپانیا به صورت گام‌به‌گام

به منظور دریافت ویزای دیجیتال نومد اسپانیا باید مراحلی را به صورت گام‌به‌گام طی کنید. این مراحل عبارتند از:

مرحله ۱: جمع‌آوری تمام اسناد لازم

اولین مرحله برای دریافت ویزای دیجیتال نومد، جمع‌آوری اسناد و مدارک است. مدارک شما باید به زبان‌های انگلیسی یا اسپانیایی ترجمه شده و دارای مهر دارالترجمه و دادگستری باشند. از مدارکی که باید قبل از ارسال درخواست انجام دهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کپی تکمیل شده از فرم درخواست روادید
  • پاسپورت معتبر با یک سال اعتبار و دو صفحه خالی
  • دو قطعه عکس
  • مدرک اثبات شغل (قرارداد کار و نامه کارفرما)
  • اثبات درآمد (حقوق، قرارداد کار و صورت حساب بانکی)
  • مدارک تحصیلی (مدرک دانشگاهی، گواهی حرفه‌ای یا حداقل سه سال سابقه)
  • گواهی بیمه درمانی مجاز
  • گواهی بررسی سوابق کیفری برای پنج سال گذشته
  • مدرک نشان دهنده نسبت‌فامیلی با سایر همراهیان (سند ازدواج و شناسنامه)

 مرحله ۲: اخذ وقت سفارت و پرداخت هزینه

مرحله ۳: حضور در سفارت و انجام مصاحبه 

مرحله ۴: دریافت ویزا

 

مالیات ویزای دیجیتال نومد اسپانیا

در صورتی که به عنوان یک شهروند خارجی بیش از ۱۸۳ روز (از سال) در اسپانیا اقامت داشته باشید، به عنوان کاندید پرداخت مالیات ویزای دیجیتال نومد شناخته خواهید شد. حتی در صورتی که تعداد روزهای اقامت شما در اسپانیا کمتر از ۱۸۳ روز باشد نیز احتمال کاندید شدنتان برای پرداخت مالیات وجود دارد. 

نرخ استاندارد مالیات در بسیاری از کشورهای جهان ۵۰ درصد است. در صورتی که با ویزای دیجیتال نومد واجد شرایط اقامت در اسپانیا شوید، در ۴ سال اول اقامت‌تان مشمول پرداخت ۲۴ درصد مالیات (با فرض درآمد سالانه ۶۰۰۰۰۰ یورو) خواهید بود. در صورت افزایش میزان درآمد تا هر عددی بالاتر از این مقدار، نرخ مالیات شما به عنوان مقیم اسپانیا تا ۴۸ درصد افزایش می‌یابد. 

علاوه بر ایالات متحده، استرالیا، نیوزلند، کانادا، بریتانیا، اسپانیا و تعداد زیادی از کشورهای جهان (از جمله کشورهای اتحادیه اروپا) قانون مالیات مضاعف (بر درآمد) را اجرا می‌کنند. بدین معنی که اگر در کشور خود به واسطه داشتن درآمد مشمول پرداخت مالیات شوید، ملزم به پرداخت مالیات مضاعف به واسطه همان درآمد در اسپانیا نخواهید بود.

بدیهی است در صورتی که به عنوان فریلنسر (شغل آزاد از راه دور) متقاضی اقامت در اسپانیا باشید، مشمول مالیات بر درآمد خواهید بود. میزان مالیات بر درآمد به وضعیت شخصی شما و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در خصوص ویزای دیجیتال نومد اسپانیا می‌توانید با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی بیسان در تماس باشید.

 

محل درخواست ویزای دیجیتال نومد اسپانیا

شما می‌توانید با ویزای توریستی وارد کشور شوید و قبل از به اِتمام رسیدن اعتبار آن برای دریافت روادید دیجیتال نومد درخواست دهید. به علاوه، افراد ساکن ایران می‌توانند از تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۳، درخواست خود را برای دریافت روادید Digital Nomad اسپانیا به کنسولگری ارائه دهند. البته، برای اینکه با درخواست این ویزا در ایران موافقت شود، باید پرونده قوی داشته باشید. به علاوه، متقاضیان باید نکات حقوقی را رعایت کرده باشند بهتر است در این زمینه از وکلای مهاجرتی بیسان کمک بگیرند.

بهترین شهر ها برای زندگی در اسپانیا

با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و رفاهی کشور مقصد می‌توانید بهترین گزینه را برای زندگی انتخاب کنید. قبل از اینکه به عنوان یک دورکار تصمیم بگیرید به اسپانیا مهاجرت کنید، باید بهترین شهرهای این کشور بیشتر آشنا شوید. بهترین مقاصد مهاجرتی این کشور عبارتند از:

  •   بارسلونا
  • والنسیا
  • مالاگا
  • مادرید

 

 Nomed Spain digital visa

مقالات مرتبط

معرفی ویزای دیجیتال نومد اسپانیا ادامه مطلب
خرید ملک در اسپانیا برای سرمایه‌گذاری یا اقامت ادامه مطلب
بررسی مزایای خرید فرانچایز در اسپانیا ادامه مطلب
بررسی شرایط و مراحل ثبت شرکت در اسپانیا ادامه مطلب
تماس و مشاوره