افتتاح حساب بانکی در چین

با افتتاح حساب بانکی در چین از مزایای بین المللی این بانک‌ها بهره‌مند شوید! با ما همراه باشید تا شما را با نحوه‌ی افتتاح حساب در این بانک‌ها آشنا کنیم.

شما می توانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

افتتاح حساب بانکی در چین

پیشگفتاری بر افتتاح حساب بانکی در چین
با افتتاح حساب بانکی در چین، امکان ترانکش‌های بین المللی را برای خود فراهم کنید! البته این ویژگی، تنها یکی از مزیت‌های بی‌شماری است که با افتتاح حساب شامل حال شما خواهد شد. علت این امر نیز تحریم نبودن کشور چین در معاملات بین المللی است. پیش از آنکه بخواهید در این بانک‌ها حساب باز کنید، بهتر است شما عزیزان را با انواع حساب‌های بانکی موجود در کشور چین آشنا کنیم تا با آگاهی بیشتری حساب بانکی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. حساب‌های بانکی در چین شامل:
1.    RBM: این نوع حساب بانکی مختص شهروندان، تبعه و افرادی با ملیت چینی است و سایر افراد مجاز به افتتاح این نوع حساب نیستند.
2.    غیر مقیم: این نوع حساب بانکی مختص شهروندان خارجی می‌باشد تا به واسطه‌ی آن  بتوانند تراکنش‌های ارزی داشته باشند.
3.    دریایی: در این نوع حساب‌های بانکی، اطلاعات دارنده‌ی حساب محرمانه می‌ماند و فرد می‌تواند استقلال بیشتری در معاملات خود داشته باشد. این حساب معاف از مالیات است و انتقال وجه در آن با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد.
4.    هنگ کنگ: در این گونه حساب‌های بانکی، سازمان پول و مالیات هنگ کنگ (OECD ) و لیست سیاه FATF  نظارت مستقیمی بر روی حساب خواهند داشت. 
5.    حساب خارج از کشور: این نوع حساب‌های بانکی مناسب افرادی است که مقیم سایر کشورها هستند. برای افتتاح این حساب‌های بانکی نیازی به حضور فیزیکی در هنگام افتتاح حساب نیست و هیچ محدودیتی در معاملات بین المللی ندارند.
     
مراحل افتتاح حساب در بانک‌های چین
پس از آشنایی با انواع حساب نیاز است تا برای افتتاح حساب بانکی در چین مراحل خاصی را پشت سر بگذارید. زیرا که براساس قوانین این کشور، نوع حساب بانکی، ملیت شما و بسیاری فاکتورهای دیگر، می‌بایست مراحل متفاوتی را طی کنید. حتی مدارکی که می‌بایست برای افتتاح هر حساب ارائه دهید، متفاوت است. از آنجایی که در میان مراحل افتتاح انواع حساب‌های بانکی، مراحل مشترک و یکسانی وجود دارد؛ قصد داریم تا در این بخش به بیان این مراحل مشترک بپردازیم. افتتاح اغلب حساب‌های بانکی در چین رایگان است. البته برای افتتاح برخی از آنها نیاز است تا مبلغ خاصی را بپردازید. اگرچه این مراحل پیچیدگی خاصی ندارند، اما به علت زمانبر بودن آنها می‌بایست صبر و دقت کافی داشته باشید. توجه نمایید که با ویزای توریستی، تنها در حالتی می‌توانید حساب بانکی باز کنید که بتوانید کنسولگری چین و بانک مورد نظر را با دلایل و مدارک قابل قبول توجیه کنید.

در مرحله‌ی اول به دنبال بانکی در چین بگردید که سابقه‌ی کار با متقاضیان خارجی را داشته باشد. سپس مدارک هویتی مانند پاسپورت و یا هر مدرک دیگری که مورد قبول بانک می‌باشد را به بانک مورد نظر ارائه دهید. توجه داشته باشید که این مدارک منحصر به فرد بوده و برای هر بانک و هر نوع حساب بانکی متفاوت است. در نهایت نیز پس از مطالعه‌ و امضاء قراردادهای بانکیِ مربوط به گشایش حساب، حساب مورد نظر خود را افتتاح کنید. در برخی از انواع حساب بانکی در چین نیاز است تا مدارک مربوط به آدرس محل زندگی خود در چین را نیز ارائه دهید. از این رو دقت نمایید که اگر در کشور چین اقامت ندارید، در فکر افتتاح این نوع حساب‌های بانکی نباشید.

 

افتتاح حساب بانکی در چین

 

مدارک مورد نیاز افتتاح حساب بانکی در چین

در بخش قبل به این نکته‌ی مهم اشاره کردیم که جهت افتتاح حساب در چین لازم است تا مراحل خاصی را با توجه به نوع حساب بانکی سپری کنید تا حساب بانکی شما فعال شود. در یکی از مراحل ابتدایی افتتاح حساب، بانک مورد نظر از شما درخواست می‌کند تا با ارائه‌ی مدارک مشخصی، اعتبار حقیقی و حقوقی خود را ثابت نمایید. این مدارک به دولت چین کمک می‌کنند تا شما را به عنوان فردی قابل اعتماد تلقی کند. از جمله مدارکی که ممکن است بانک مورد نظر در چین از شما درخواست کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.    شناسنامه و پاسپورت معتبر(به همراه کپی برابر اصل).

2.    ارائه‌ی مدارک مربوط به محل سکونت(اغلب نیاز است تا آدرس محل سکونت خود در چین را ارائه دهید).

3.    مبلغ مشخصی پول به عنوان سپرده‌گذاری اولیه(در برخی مواقع نیازی به این هزینه‌ی ابتدایی نیست).

4.    ارائه‌ی ویزایی دارای اعتبار یک ساله و حتی بیشتر(در برخی موارد نادر حتی می‌توان با ویزایی که کمتر از یک سال اعتبار دارد و یا حتی بدون داشتن ویزا نیز حساب بانکی باز کرد).

5.    ارائه‌ی شماره تلفن چینی.

مقالات مرتبط

افتتاح حساب بانکی در چین ادامه مطلب
آشنایی با انگلیس و اقامت در آن ادامه مطلب
آشنایی با شرایط اقامت عمان و باز کردن حساب ادامه مطلب
بررسی شرایط دریافت اقامت کشور انگلستان ادامه مطلب
تماس و مشاوره